"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

12 January 2008

Cikgu Murni

Pepagi tadik antor Dik Own ke Puduraya - balik kampung. Dia ada interview untuk jadik cikgu arinih... Hahaha jadik cikgu lah plak adik aku nih. Tak apalah okay gak dapat jadik cikgu. Aku suka sebenonya ngan kerja dia sekarang nih tapi aku kesian plak kat dia - kerja tak tentu masa! Hmmm lagipun dia kan adik gituh so aku rasa macam sumer orang pun risau kat dia... So bila dia gi interview jadik cikgu nih hmmm mungkin dapat mengajo sekolah dekat kampung nun (Kluang ler!) dapat gak dok dengan ayah emak. Tak yah ayah emak nak risau kat dia...

Kat Puduraya tadik singgah pegi beli 2 cds nih. Saja suka-suka nak dengar dalam "bluberiti" nanti - sejuk perut emak mengandung... bagus anak emak! Hehehe manjang ajer aku nih dengar radio Era so sesekali ada baik tukar arah plak. Tak salah tukar ke arah kebaikan... sesambil dengar bley aku ngikut orang tuh mengaji / berzikir... dapat gak pahala kan. Ingat tadik nak beli cd yang ada 30 juzuk sekaligus tuh tapi takde plak - sumer pun MP3. Huh "bluberiti" takde MP3 lor...

Iklan sekejap:
Ngapa Cikgu Murni??? Hehehehe kan sedap nama tuh lagipun nama tuh kan sebahagian daripada nama Dik Own jugak... Macam dalam citer Nasib Labu Labi tuh - Cikgu Murni yang digilakan oleh Haji Bakhil!

No comments: