"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

07 January 2008

Komen Encik Malim

Aku dapat comment dari Encik Malim pasal entry Cek Mek Su tuh...

MalimKundang said...
waaa... ni masa apa ni.. pertandingan ratu kebaya tadika yer? u can restore that photo using image editing software
6/1/08 7:50 PM


Hmmm untuk pengetahuan Encik Malim, saya nih sebenonya buta IT sket. Saya tak reti nak edit-edit gambo bagai. Yang saya tahu hmmm ambik gambo, transfer masuk kat laptop saya nih atau PC kat opis nun then upload masuk kat blog. Bayangkan Boss Kecik saya yang ajar cemana nak bagi gambo yang dari gelap tak nampak apa jadik terang benderang nampak segala bagai parut jerawat!

Bukan saya tak mau belajar tapi... kengkadang tuh malas menguasai diri. Memang saya jeles tengok gambo kat blog Encik Malim tuh (blog orang lain jugak!) - cantik dan ada tuh yang nampak 'hidup'. Tapi saya dok pikir mungkin sebab kamera yang Encik Malim pakai tuh canggih manggih kot tak macam kamera cikai saya nih. Pada saya asal kan kamera nih bley ambik gambo saya udahlah... hiks :) Lenkali ada duit banyak saya belilah kamera canggih macam Encik Malim punya tuh...

Tak pun selalunya adik saya - Dik Own - yang dok tolong saya pasal menda-menda nih sumer. Tapi sebab sekarang ni dia dah dok menyewa sendirik dan jarang-jarang dapat balik umah saya makanya takde sapa dah nak tolong saya. Nak harapkan hubby saya huh bley berjanggut dibuatnya...

Nantilah ada masa saya cuba belajar menda-menda nih sumer... wokeh?!

Iklan sekejap:
Aku bangga sebenonya sebab Encik Malim tuh sudi nak menyinggah kat blog aku nih. Mana taknya blog dia canggih kan main kalau nak banding ngan blog aku yang biasa-biasa inih... dan aku gak berbesar hati atas komen dia tuh... at least ada gak orang nak beri tunjuk ajar kan? Makasih Encik Malim...

1 comment:

MalimKundang said...

taking a photo tak perlu camera canggih manggih... yang penting kita tau subject matter tu.. bila kita tu subject matter tu kita akan tau angle mana nak shoot supaya nampak cantik.. then just mingle ngan kamera tu...usik sana usik sini.. trial and error...

lagi satu u kena ada interest on photography.. itu ajer... and always excited with what u see will lead to you skills