"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

13 December 2008

Ubat awet muda :)

Seminggu dua nih hidup aku macam ceria ajer... bukan maksud aku selama nih tak ceria tapi kali nih lain macam ajer ceria nyer! Kenapa??? Aku dah menemui ubat awet muda... boleh kata jugak ubat hilangkan tekanan yang selalu aku hadapi masa bekerja kat ofis nun! Wahhh gituhhh!!!

Sejak bebudak batch aku bergotong-royong sepakat sehati sejiwa sepundi nak mengadakan reunion gathering tahun depan... kami sesama jugak mencarik kengkawan lama. Bayangkan last aku tinggalkan sekolah tahun 1994. Perghhh 14 tahun dulu beb!!! Mana kengkawan yang rapat tuh memanglah ada gak jumpa bila memasing dah habih sekolah tapi yang tak berapa rapat... hah tak ke dah lama sebenonya tak berjumpa tuh! So atas inisiatif memasing kami lantik ahli jawatankuasa bertindak untuk majlis next year th. Besides that kami jugak (atas bantuan sorang yang terer bab komputer nih) register satu forum board untuk memudahkan penyampaian maklumat.

Sejak ada forum board tu lah hidup aku CERIA :) Kat ofis ker kat umah ker manjang nak online... siap bley tersengih ngan tergelak sensorang tuh. Bayangkan memasing pendam cerita 14 tahun!!! Bila dah berjumpa semula walaupun di alam cyber bley kata gegak gempita jugaklah...

Walaupun ada sesetengah kengkawan tuh yang agak OVER kat forum board tuh (maklum dah kerja bagus ada umah ngan keta besar...) tapi tak kisahlah janji meriah gituh!!! Aku senang ajer agak-agak ada posting yang tak berkenan di hati abaikan ajerlah. Buat apa aku nak penatkan pala otak pikir posting OVER tuh sebab banyak posting lain kat dalam forum board tuh yang bisa menggeletek hati aku... bukan nyer citer si hidung tinggi!!!

So kengkawan kalo korang pun nak layan sama citer aku ngan kengkawan masa zaman sekolah tuh silakanlah... tapi tak sesuwei okay kalo ko bukan budak STK batch 94 tapi korang gi register plak. Kena saman ngan polis nanti... susah plak! Oh ya tapi kalo memang ada antara kengkawan memang ex-student atau kenal sesapa lah penah skolah kat STK batch 94... anda amat dialu-alukan untuk register yeak :D

3 comments:

Anonymous said...

biasa la kak chik,bila dah ada yang terasa lebih bagus dari orang lain mereka akan mudah lupa diri. manusia kalau lupa janjinya kat Allah memang banyak dugaannya nanti. sementelah orang yang warak dan beriman pun banyak diuji inikan pulak yang lupakan Islam dan Allah.

~siapa bulan?~
~aku atau kamu?~

zack_kaycaz said...

kakchik, mmg seronok since ada forum board tuh...aku still numpang nyibuk atas tanah org manjang...hehe..cam xde idung laks aku nih...jgn marah aaa kakchik. betoi la, sepatunya di mana bumi dipijak di c2 langit dijunjung. setinggi mana pun skrg ini kita tetap rendah dari Maha Pencipta seluruh isi alam ini.bersyukur la di atas nikmat kurniaan Ilahi, jgn plk nyesal sekiranya ia ditarik kembali...janji Allah itu benar.

zack_kaycaz said...

setuju ngn ko kakchik.manusia mudah lupa(credit to Tun M). sepatutnya menghargai kurniaan Ilahi supaya tidak menyesal jika diambil kembali.sesungguhnya janji Allah itu benar.