"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

14 March 2009

Kenduri "Kakak"

Last week balik kampung ada kenduri kawin sepupu. Tatau plak apa nama penuh sepupu aku nih tapi kami memang pangge dia "kakak" sajork! Hahhh ramai kakak kan dalam keluarga aku... aku pun diorang pangge kakak jugak tapi aku kakak yang comel hahaha!

Aku bertolak dari Puchong dekat kul 11.30 pagi. Macam biasalah kan kalau pagi hubby aku tuh memang dah jejak kat tengahari!!! Kesabaran ajerlah... so kami berdua tiba di Tangkak lebih kurang jam 1.30 tengahari. Kebetulan masa aku sampai pengantin pun sampai jadi takde lah tunggu pengantin lama bebeno!

Nih adalah photographer tak berbayo!!! Siap panjat tembok umah bagai... huh kalo gambo yang disnap tuh tak cantik tak tau lah!!!

Macam biasalah aku memang nak kena enterprem... karang takde muka aku hmmm bley kata macam tak berseri pulak gambo!

Kenduri kawin kat Johor kalo takde tol tak sah tapi adat nih hanya tertakluk jika pengantin tuh pompuan sajork!

Pasangan pengantin... amboiii gebusss nya "kakak" :D
Hahhh pengapit pengantin pompuan tuh pun sepupu aku - Norja.

Enterprem lagik... kat dalam umah plak!

Kami bertolak balik dari Tangkak lebih kurang jam 4.30 petang. Sempat singgah ke bando Muor nak pekena mee bandung. Pegi kedai mee bandung yang glemer satu alam tuh tapi mee bandung dah habih plak. Sudahnya kami tiga bijik kereta gi pekena mee bandung kat (mana yeak???) alah yang kedai tepi Sungai Muor tuh... kedai sedara ayah. Hmmm kenyang perut suka hati... Habih makan terus bertolak balik Kluang ngan hujan lebat sepanjang jalan tak hengat!!! Sampai depan pintu pagar umah lebih kurang kul 8 malam... alhamdulillah.

No comments: