"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

05 April 2009

Gelabah puyuh nih!!!

Siang tadik masa dok berdating ngan Nora sempat kitorang diskus pasal Comprehensive Exam (CE). Hmmm jadual pun dah keluar. Final exam (3 papers) will be held on 25 dan 26 April 2009 then Comprehensive Exam (3 questions equal to 3 papers summore) plak on 30 April 2009. Perghhh tuh yang tetiba rasa macam nak nangisss nih. Kiranya nak exam ujung bulan nih aku kena study 6 papers lah yeak??? Arghhhh!!! Tetiba rasa tertekan plak nih...

Final exam kira study 2 papers ajer kot sebab satu paper tuh arituh masa 2nd F2F lecturer kata dia bagi take home exam. Perghhh tuh lagik sadisss!!! Aku lagik suka bio habih exam kat dewan ajer tak payah nak bawak balik pikir semua tapi takpe lah at least kurang sket beban pala hotak aku nih :)

Papers for final exam (25 & 26 April 2009)
1. KOM5213 Psikologi Komunikasi
2. KOM5217 Strategi Komunikasi
3. KOM5319 Komunikasi & Pembuatan Keputusan (take home exam)

Papers for Comprehensive Exam (30 April 2009)
1. Communication Theory (core areas)
2. Communication Research Method (core areas)
3. Statistics for Communication Research (core area)
4. Organizational Communication (major areas)
5. Advanced Public Relations (major areas)
6. Theory & Practice of Corporate Communication (major areas)
7. Intergrated Marketing Communication (major areas)

Macam untuk CE nih aku wajib kena jawab satu paper untuk core areas dan satu lagik paper untuk major areas. Pastuh plak kena pilih dan jawab lagik satu paper dari memana areas yang berkenan di hati (kira 3 papers lah semua!). Perghhh bley bayangkan tak cemana aku nyer gelabah sekarang nih??? Tapi ishhh macam biasa lah kan aku menten rileks jer... pastuh esok lusa sendirik mau ingat!!!

Hmmm korang reramai... wish me luck lah yeak... chaiyok!

No comments: