"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

05 August 2009

Breakfast: Spaghetti Bolognese

Hahaha sungguh minah saleh celup ;))

Pepagi dah makan spaghetti wa cakap lu!!! Hmmm alahhh kebetulan semalam aku sungguh rajinnn so tetiba teringin nak masak dan makan spaghetti. Plak tuh masak gila banyak tak hengat doniaaa!!! So belen yang ada tuh bawak lah datang ofis buat breakfast. Ingat nak makan masa lunch nanti tapi memandangkan kat ofis nih agak korok (erkkk???!!!) takde microwave makanya kenalah aku makan waktu pagi. Karang dah sejuk tak sedap plak kan ;)

Oh yaaa jangan salahkan aku kalo korang tengok spaghetti tuh agak halus. Tuh lah hubby dah tersalah pilih harituh (dah lama beli pun sebenonya spaghetti tuh) - orang suruh amik spaghetti tapi diambilnya angel hair. So kiranya spaghetti bolognese aku tuh dah kena tukar nama jadik bolognese rerambut malaikat ;))

Selalu kalo aku buat kuahnya tuh memang aku akan letak cili merah plus cili padi. Nak buat cemana kan dah dilahirkan ngan tekak melayu jawa hahaha maka tuh pasal memang nak kena ada rasa pedas² gituh. Semalam aku cuba letak cikenloaf instead of ciken sosej. Kengkunon tukar lah... okay gak rasa dia. Ehemmm sendirik masak, sendirik makan dan sendirik puji :D

So lunch sat lagik dah tak payah makan berat sebab pepagi hari dah terlebih makan nih. Apa bley buat??? Makan roti lorrr...

No comments: