"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

28 August 2009

Jenjalan Kolumpo (Part 1)

Hahaha title entry tak bley blah langsung!!! Macamlah tak penah gi jenjalan kat Kolumpo tuh tapi erkkk serius dah lama rasanya tak jenjalan masuk Kolumpo. Kalau ada pun takat lalu jer...

Kebetulan Selasa harituh DikOwn datang sinih so apalagasss Rabu esoknya tuh merupakan hari operasi menyusutkan Ringgit Malaysia lah!!! Pepagi buta (pukul 11 pagi tuh agaknya bley kira pagi buta lagik tak???) udah keluar rumah. Memula tuju Jalan TAR nak shopping raya kunonnya. Bukan shopping hapa sangat pun.

Matlamat utama aku cuma nak beli tudung makanya beli tudung ajerlah. Sebab gila tamak makanya aku ambik 3 helai sekaligus sebab pikir tatau bila nak datang lagik.

Lepas lenguh kaki dok ukur Jalan TAR plus Jalan Masjid India kitorang gerak gi Sogo plak. Hmmm ramainya manusia!!! Hapa diorang nih tak gi keja ker??? Sebenonya takde nak beli hapa pun kat sinih tapi entah cemana terpengaruh ngan DikOwn yang beli henbeg makanya aku pun udah sambar satu henbeg. Alahhh henbeg memurah jerrr :D

Habih operasi kat Sogo kitorang zasss nak bergerak balik. Jam pun masa tuh dah tunjuk pukul 4 petang. Adehhh gila berjalan di bulan Ramadhan yang mulia kan??? TAPI entah cemana TER tanpa tak sengaja menyinggah ke Menara Kuala Lumpur plak. Dah ala² pelancong plak kitorang nih. Bukan apa sebenonya kesian kat Rizal yang tak pernah jejak kaki kat menara tuh ;)

Gilosss mahal entrance fee nak naik menara nih. Dolu rasanya idok ler mahal chengginih gaya. Hmmm kira nasib baiklah plan nak ke menara nih dibuat last minit idok kalu ada yang aku pow Abang Syam (x-klik masa keja kat DRB-Hicom dolu yang sekarang dah jadik GM kat menara nih). Blom rezeki dia nak belanja aku lah tuh... next time lah plak yeak :D

Habih pusing menara tuh terus balik. Sepanjang jalan yang sungguh jem ituh aku dok bantai tido. Besttt wooo tido di waktu kepenatan!!! Singgah KFC Puchong Prima jer untuk berbuka puasa dan beli ayam mentah sket kat pasaraya sebelah KFC tuh untuk masak lauk buat sahur plak.

Sekian sajork citer jalan² Kolumpo... next entry nak promosi Tudung Murni plak :D

1 comment:

Mrs.Sheikh said...

salam...chique...lawa la mask tu..
beli mana??
cantik...tlg belikan boleh?
kite bagi duit la..:)