"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

25 September 2009

AidilFitri (Part 7)

AidilFitri Day 6

Apa plan harinih??? Pegi beraya lah apa lagik???

Memula gi beraya umah Ustaz Zahari (kawan masjid ayah). Owhhh nih ustaz aku masa zaman sekolah kekecik dedolu dari sekolah agama biasa sampailah aku masuk sekolah agama khas. Gambo atas nih aku ngan cucu Ustaz nama Habibah. Sungguh comel ngan bulu mata panjang kemain baru setahun lebih jer usianya. Masa kitorang sekeluarga datang beraya nih Habibah tengah menunggu nak dapat adik baru.

Balik dari umah Ustaz singgah ke umah emak Aminah (kawan emak plak tapi Aminah tuh kawan sekolah rendah aku dedolu) tapi sayangnya mereka sekeluarga takde. So tak dapeklah singgah as umah bermangga bagai... Nak raya mana lagik nih??? Balik umah lah!!! Lagipun Pak Mimi (pak sedara - adik ayah) sampai umah plak...

Malamnya pegi rombongan Cik Kiah dua kereta ke umah Rizal (tunang DikOwn) kat Felda Bukit Tongkat. Jauh jugak kalo dari Kluang. Memacam makanan ada kat umah Rizal... hahaha maklumlah hobi aku kan MAKAN!!! Makan makan makan dekat pukul 11 malam jugak bertolak balik dari umah Rizal...

No comments: