"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

27 September 2009

AidilFitri (Part 9)

AidilFitri Day 8

Harinih last day beraya kat Kluang. Rasa macam sekejap sangat dan tak puas pun lagik makan makan makan masakan emak.

Pepagi harinih kengkawan surau ayah datang umah buat tahlil sket. Emak dibantu ngan Cik Mimi pepagi dah bangun siapkan makanan apa yang patut. Ada lontong darat plus sambil sardin yang akan dimakan cecah lempeng. Arghhh sedapnya!!! Tugas memasak lempeng bagi kat aku. Hahaha keja paling senanglah tuh kan???

Semua tetamu balik dalam pukul 8 pagi (dekat² 9 pagi jugak gituh) dan kitorang semua plak ambik alih makan makanan yang ada. Yang paling aku tak tahan lempeng ngan sambal sardin lah!!! Semalam dah makan bakso so harinih melantak lempeng sajork. Lontong darat??? Owhhh aku tak pandai sangat makan tuh... jawa murtad??? Hehehe :D

Siap makan semua terus berkemas nak balik Puchong. Kengkunon nak gerak pagi takut nanti kat hiway jem tapi pagi tak pagi lah jugak pukul 12 tengahari baru nak gerak. Nasib baik hiway tak jem cuma banyak kereta dan Coca pun tak buat hal sangat kat dalam kandang dia tuh.

Sempat singgah exit tol Ayer Keroh jumpa Mai (rumet pertama aku masa memula masuk UUM dolu) hantar Pineapple Tart CNI. Hahaha punyalah sadisss jumpa kat plaza tol ajer kan??? Mai ada ajak datang beraya umah dia tapi memandangkan risau nak menempuh jem nanti makanya aku ngan hubby decide lenkalik ajer baru jenjalan umah Mai. Tak semestinya gi ziarah time raya jer kan???

Tapiii punyalah tak sangka sebab memang hiway takde jem langsung!!! Siap bley overtake JKP dengan jayanya lagik!!! Kami selamat sampai umah (singgah ABC dolu makan tengahari) dalam pukul 3.30 petang. Okaylah tuh kan... macam nih gaya Raya Haji nanti bley balik Kluang lagik lah hehehe :D

Malam lepas Maghrib sempat keluar pegi Sunway Pyramid as hubby mengidam nak beli enpon baru... hahaha jelesss kat enpon aku lah tuh sebenonya :p

No comments: