"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

10 September 2009

Apa korang rasa???

~Entry nih takde kaitan ngan entry yang inih...~

Apa agaknya yang korang rasa bila masa korang sakit masuk spital takde orang yang bertanya khabar walau SEKALI pun apa lagik nak datang menjenguk??? Bukan sekalik korang sakit masuk spital tapi lebih daripada tuh. Takkan lah langsung tak dapat berita kan??? Kalo duduk dalam hutan belantara takde alat hubungan takpe lah jugak bley ampun tapi sekarang dalam hutan pun dah bley ada toyol kuning DiGi tuh. Tuh line DiGi tuh... apalah sangat kalo nak banding ngan line Celcom dan Maxis kan???

Bukan tuh saja kemasukan korang kat spital pun dipertikaikan sampai yang diterima bukan ucapan selamat cepat sembuh tapi ucapan ala² menghina gituh (bley plak text guna enpon tuh!). Hmmm apa agaknya yang akan korang rasa??? Adakah korang akan pegi ziarah plak seandainya orang atau mungkin kaum kerabat yang memberi ucapan ala² menghina tuh masuk spital???

Entahlah kan kengkadang dalam hidup nih kita kena kuat. Bukan hanya takat kuat fizikal tapi jugak kuat mental. Hmmm kalo ikutkan hati aku yang sakit memang sampai mati aku tak akan pegi ziarah kalo orang atau mungkin kaum kerabat yang memberi ucapan ala² menghina tuh masuk spital tapi apakan daya aku jugak manusia biasa. Cemana keras sekali pun kerak nasi tuh kalo kena rendam ngan air nanti lembut jugak. Cuma aku harap sangat kat diri sendirik nih semoga aku pegi ziarah tuh biolah dengan hati yang ikhlas bukan secara paksaan.

Alhamdulillah aku berjaya melakukannya semalam walaupun masih ada sedikit calit luka di hati. Sememangnya kita tak tahu apa yang telah direncanakan oleh Allah sepanjang perjalanan hidup kita...

cHiQuE:
Semoga awak cepat sembuh yeak...

No comments: