"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

28 September 2009

CoCa... sana sini sinun :D

Muka stress kena duduk dalam sangkar. Nih masa petang raya on the way balik ke Kuala Kangsar. Bayangkan ngan jalan yang jem (Puchong - Kuala Kangsar ambil masa 6 jam!!!). Itu pun sib baik hubby ambik jalan kampung jugak. Kalo memanjang ikut hiway harusss malam raya baru sampai Kuale. Sampai kampung Coca lembek sket maklumlah baru sekalik jer arituh naik keta dia nih. Mungkin mabuk agaknya...

Nih plak gambo raya keempat setibanya dari Kuala Kangsar. Ingat petang tuh jugak nak balik ke Kluang tapi memandangkan drebar ngan anaknya sekalik flat makanya tangguh balik Kluang sampai ke esok paginya plak. Tak pernah Coca melepek sampai macam tuh sekalik sebab selalunya memang dia hiperaktif yang amat. Mungkin penat bebeno jugaklah tuh...

Nih plak gambo masa raya ke berapa entah kat Kluang. Jauh btol Coca berjalan ikut mommy ngan daddy dia. Pandai tuh tidur masuk sangkar sendirik. Sepanjang minggu cuti² raya nih memang nampak sangat Coca pun keletihan. Macam dia jugak yang pegi beraya gituh ;)

Rasanya kalo Coca bley collect duit raya jugak harusss banyak dapat tuh. Sepanjang kat kampung (Kuale dan Kluang) memang bley kata dia baik sangat. Kat Kuale ramai ajer yang nak main ngan dia tapi Coca kan spesis takut orang yang baru kenal so memang tak dapek lah diorang nak gomol². Kat Kluang plak ramai yang penakut kucing so memang Coca bawak diri sendirik ajer lah...

Nampak gaya memang ada harapan tak tido dalam sangkar lagiklah Coca nih. Bagus gak bawak dia berjalan balik kampung harituh sebab balik jer ker Puchong terus jadik sekor kucing yang sopan santun gituh. Agaknya kucing² kat kampung (Kuale) dah bagi nasihat kat dia kot... huhuhu :D

No comments: