"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

08 September 2009

Jalan² PaRam Kluang

PARAM??? Hahaha nih Nowwa lah mengajo nih... PARAM = PAsar RAMadhan. Sebenonya kat kampung aku Kluang nun tak pangge Pasar Ramadhan pun tapi diorang pangge Bazar Ramadhan. Kira kalo pasar ngan bazar mana besar??? Hmmm sama kot agaknya kan sebab ada bunyik AR kat belakang tuh hehehe ;))

Sempena cuti Nuzul Quran aku selamat selebret puasa kat kampung. Kemain teringin sebenonya nak makan pari bakar yang melimpah ruah ngan cili kat bazar ramadhan tuh. Selain daripada tuh sebenonya aku dah janji nak belanja buka puasa untuk ahlil keluarga. Sesekali rezeki melimpah ruah gituh...

Sepanjang bercuti kat kampung sempatlah dua kali menjejak kaki ke bazar ramadhan tuh. Ehhh tiga kali sebenarnya. Dua kali siang dan sekali malam. Sampai ajer petang Sabtu tuh terus gi bazar ramadhan beli kuih muih sket untuk buka puasa kat Resthouse. Kotlah mana tau diorang tak sediakan kuih muih kan...

Malam Sabtu tuh sekali lagik gi bazar ramadhan. Kali nih dengan misi meneman Cik Mimi dan Fatihah mencarik baju raya. Sudahnya dengan aku sekalik dok borong baju raya. Adehhh!!!

Kali ketiga pegi petang Ahad plak. Kali nih memang beli belah sakan kat bazar ramadhan. Dengan pari bakar melimpah sambal, ronaroni goreng, sate, kuih muih, ayam penyet bla bla bla dan semuanya ditanggung bayarannya oleh aku!!! Hamboi sesekali balik kampung kena pow kemain ngan adik² yeak... kesabaran sajork! Siaplah korang semua kena potong duit raya hehehe :))

No comments: