"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

08 September 2009

Makan² Buka Puasa (Part 5)

Ahad - 6 September 2009
Sri Cahaya, Kluang, Johor
Motif: Rindu masakan air tangan emak ;)

Tadaaa!!! Pic was taken sebelum keluar lauk pauk masakan emak. Tuh atas meja ada pari bakar melimpah ngan sambal, ayam penyet, sate, pulut panggang dan karipap (dalam plastik).

Sebahagian makanan ada yang dah letak kat bawah untuk bebudak tak cukup umur (orang besar jer bley makan kat meja hehehe) tapi ehhh ngapa DikOwn, Fatin dan Fatihah dok bawah gak nih??? Nampak bebeno nak pow makanan Farhan ngan Ilham tuh... chehhh :p

Kemain khusyuk mertua vs menantu makan kan??? Hmmm... Ehhh lupa nak bagitau hari Ahad tuh emak masak ikan baung masak lemak ngan rendang daging ngan pulut kuning.

Kalo balik kampung nih memang tak bley sebut nak makan apa sebab nanti dan² tuh emak nak masak. Kengkadang kesian tapi kengkadang best jugak sebab bukan senang nak tahan rasa rindu tak makan masakan emak lelama kan. Itu pun pagi Isnin sebelum nak balik Kolumpo aku tersebut nak buat santan durian dan emak terus bising ngapa aku tak bagitau awal² sebab dia kata sebelum aku nak balik tuh sempat ajer kalo dia buat santan durian. Adehhh itu yang buat kakak sayang sangat kat emak tuh...

Raya nanti ayah ada ambik giliran marhaban kat umah dan aku bagitau emak suruh buat bakso ajer. Hehehe ada harapan tekak aku merasa bakso emak nih. Hmmm korang blom rasa bakso air tangan emak aku... menjilat periuk wokeyyy!!! Tak caya???

No comments: