"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

17 November 2009

Mahathir in 555 (Part 1)

Kenal tak sapa nih???

Am one of his BIGGG fan. Dedolu masa zaman belajo kat UUM asal nak ke Alor Star naik bas harusss bas tuh lalu depan umah dia kat Titi Gajah nun. Pastuh ada plak klasmet matrikulasi (DJay) yang memang berjiran ngan dia so tiap kali ada buat makan² kat umah DJay memang aku tak lepaskan peluanglah sebab tak dapat tengok orangnya tapi dapat tengok bumbung rumah pun jadiklah...

Yeaaa he is Tun Dr. Mahathir. Kalo tengok gambo kat atas tuh hensem kan Tun masa memuda dolu. Perghhh renungan mata tuh kalah P.Ramlee gituh tau. Last Sunday aku ngan hubby tak ke mana² pun sebab ada appointment ngan Tuh kat History Channel (555). Sebelum nih hubby aku memang rajin melayan cenel tuh. Dari citer perang, citer kapal terbang, citer korek² tapak sejarah dan entah hapa² citer lagik. Memula aku tak suka sangat layan cenel tuh tapi lelama okay jer. Kisah sejarah² gituh.

Kebetulan plak manjang dok layan cenel tuh makanya tetiba tau ada plak slot Biography ngan Tun jam 8 malam last Sunday (15 November 2009). Sanggup tuh makan awal pastuh dok mengadap depan TV.

Biasalah dah namanya Biography so citer dari Tun kekecik yang dapat ayah garang bila tiap kali ajar anak² (hahaha sama macam ayah sendirik nih) pastuh sampailah citer Tun masuk universiti kat Singapore. Pastuh citer Tun dalam politik, citer kawin, citer anak² etc etc. Sukaaalahhh...

Memang rugilah sesapa yang tak dapat / lupa tengok Part 1 harituh. Rasanya ada ulangan kot tapi aku tak tau bila. Untuk 2nd part akan ditayangkan Ahad depan (22 November 2009) jam 8 malam kat cenel 555 jugak. Buat peminat² Tun jangan tak tengok plak. Aku ngan hubby memang dah sesiap plan tak akan ke mana² on next Sunday. Dok umah sajork tunggu appointment jumpa Tun kat cenel 555 :D

No comments: