"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

19 November 2009

Nasi Goreng Alabama

Waduhhh baru sebut nama nasik goreng tuh aku dah kecur liur nih. Sib baik jer masih kat ofis idok kalu harus leleh² air liur kot... muahahaha :)) Pepetang sesejuk macam sekarang nih kalo citer bab makan² macam besttt ajer kan...

Aku tatau lah samada korang tau atau penah dengar nama nasik goreng nih. Dedolu masa belajo kat UUM aku suka bebeno order nasik goreng nih. Memandangkan masa kat UUM tuh aku dok mastautin kat Kolej Perwaja makanya tempat biasa untuk makan² adalah di cafe Kolej MISC. Rasanya nasik goreng nih lah yang paling murah kot. Hahaha lupa plak bukan masa kat UUM dolu semua makanan pun murah² ker??? Nasik putih plus ikan keli sambal plus kentang goreng ala² sambal jawa tuh plus kuah melimpah ruah baru RM2. Hmmm mana nak dapat macam tuh sekarang nih kan...

Nasik Goreng Alabama nih sebenonya nasik goreng sardin. Iyerrr sardin hok dalam tin tuh lah. Cara nak buat memang macam nak masak nasik goreng biasa tuh lah tapi letak skalik ngan sardin yang dah dilenyek. Jangan ler lenyek hancur bebeno sardin tuh karang tak berasa plak. Cemana aku tau??? Alahaiii makcik tukang masak tuh fren² maaa. Hehehe takde lah... dolu kalo nak order goreng² nih siap bley masuk dalam dapur so tuh pasal lah aku tau resia makcik tukang masak tuh ;)

Kengkunon harituh teringin bebeno nak makan nasik goreng nih. Siap tanya kat kedai ada tak nasik goreng nama Alabama tak pun nasik goreng letak sardin??? Hampehhh budak ambik order tuh tak paham pun. Hishhh memang sengaja nak suruh aku masak sendirik lah tuh kan??? Okaylah wiken nih hari Ahad aku buat (Sabtu kan ada temujanji tooot). Kasik pedas² sket kan... perghhh!!!

cHiQuE:
Jangan ditanya kenapa nama dia Nasi Goreng Alabama sebab aku pun takde jawapan...


No comments: