"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

07 December 2009

Panggilan haji

Panggilan haji telah tiba lagi
Menunaikan ibadah panggilan Baitullah
Tanah suci Mekah ya Makkatulmukarromah

Harinih tak pegi keja. Hahaha dah ujung² tahun nih makanya memang sungguh pemalas nak jejak kaki kat ofis. Jangan kata jejak kaki, ambik bau pun tak mau ;)) Banyak program harinih sebenonya. Pegi LHDN settle pasal claim cukai. Gila lama menunggu kat LHDN tapi urusannya tak sampai pun seploh minit. Pastuh terus zasss pegi Tabung Haji Damansara untuk daftar haji.


Tengok tuh kalo daftar haji tahun nih makanya nanti tahun 2029 (doploh tahun lagik!!!) baru dapat pegi haji. Adehhh lamanyaaa nak kena tunggu. Masa tuh nanti umur aku dah 52 tahun. Entah panjang ker tidak umur yeak??? Doa banyak² mudah²an dipermudahkan segala urusan. Kakak kat kaunter tuh cakap kalo tetiba dah nak pegi tuh (sebelum 2029) bley buat rayuan. Insya Allah kebarangkalian nak dapat pegi tuh ada dan semua pun bergantung kepada kuasa Allah jugak adanya.

Hmmm dolu masa emak dan ayah pegi haji rasanya muda lagik umur diorang. Ayah dalam 45 tahun dan emak 39 tahun. Aku nih umur pencen baru dapat pegi??? Hmmm takpelah kira sekarang niat tuh dah ada. Kalo memang ada rezeki dapat pegi awal alhamdulillah tapi kalo dah memang tertulis tahun 2029 tuh baru dapat pegi pun alhamdulillah. Orang lain tuh belum tentu lagik kan...

No comments: