"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

26 January 2010

Bila nafsu jadi raja

Huhhh koranggg bila baca bab nafsu kemain cepat ajer yeak ;)

Rileks² entry nih takde kaitan langsung ngan kisah 18SX. Nafsu nih kan ada macam² jenis. Ada orang nafsu suka soping. Ada orang nafsu suka jenjalan. Ada orang nafsu suka tido. Ada orang nafsu suka makan. Erkkk aku lah yang suka tido dan makan tuh muahahaha :))

Harituh baca kat blog ZackZukhairi pasal dia dan mee maggi. Alahai kesian bebeno rasanya baca citer dia tuh. Maklumlah kan tinggal di perantauan plak tuh negara yang memang konfem susah nak dapat makanan halal makanya mee maggi tuh dah jadik salah satu makanan ruji gituh. Ecehhh aku dolu dok Sintok pun kemaruk maggi apa lagiklah kalo dok obersi kan kan kan ;)

Okie² masuk cerita aku plak. Setiap malam hari Isnin merupakan hari pasar malam kat Puchong Indah tuh. Macam biasalah dah dasar tak suka masak (erkkk!) makanya situh ajerlah tempat dituju setiap Isnin. Dedolu kalo pegi pasar malam tuh aku suka beli Char Kuey Teow dari sorang pakcik gerai ujung sekalik tuh. Gila sedap!!! Pastuh muka pun dah hampir sama jadik rupa kuey teow makanya aku kemaruk Kebab Ayam Melawati plak. Okaylah bley tahan harga RM2.50 isi melimpah ruah. Lepas macam buhsan ngan makanan² biasa kat pasar malam tuh tetiba sejak minggu lepas aku TER tanpa sengaja nak makan Yong Tau Fu.

Tadaaa inilah Yong Tau Fu yang aku beli semalam. Tak banyak mana pun aku ambik sebab makan sorang (RM3). Hubby aku macam biasa ngan Nasi Lemak Ayam tak pun Nasi Goreng Ayam ajer.

Setahu aku kalo Yong Tau Fu kat Johor makan ngan kuah sup tapi kat Selangor nih makan ngan kuah ala² sos cair nih ajer tapi serius hok Yong Tau Fu aku beli nih memang sos dia sedappp!!! Kira terangkat jugaklah tuh pasal dua minggu berturut aku melantak Yong Tau Fu. Last week beli banyak (RM6) makan sorang sampai senak² perut tak hengat tapi semalam okaylah sedar diri ambik sket jer.

Apa kaitan Yong Tau Fu ngan blog dak ZackZukhairi tuh??? Hmmm takde kaitan sebenonya cuma saja nak bagitau bersyukur sangat dok kat negara sendirik nih sebab mewah ngan makanan. Sana sinih banyak makanan tak macam dok obersi. So sesapa adik beradik, sedara mara dan kengkawan yang dok obersi tuh kot lah teringin nak makan apa² silalah bagitau. Insya Allah aku cuba makankan bagi pihak korang nanti yeak ;)

cHiQuE:
Rasa macam nak makankan cakoi untuk Kak Long lah... hmmm ;))


No comments: