"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

14 January 2010

Buang ayah tepi jalan

Sementara menunggu Kak Maiza bersiap nak pegi keja pagi tadik aku sempat baca Metro semalam dan berita muka depan tuh bebetul buat aku sedih. Ya Allah apa nak jadi dengan anak² sekarang nih kan??? Tergamak sampai nak tinggalkan ayah yang sakit baru lepas pembedahan jantung kat tepi jalan. Kalo betul tak mau ayah tuh apalah salahnya hantar kat tempat yang sepatutnya. Pulak tuh aku baca ayah dia tuh siap tido kat bus stop semalaman.

Berita lanjut di myMetro

Memang betul kita orang luar tak tau apa masalah diorang anak beranak tapi takkan lah sampai tergamak jadi macam nih. Mungkin jugak nanti ada manusia berhati batu kat luar sana yang cakap masalah keluarga pun saja nak glemer bawak masuk sotkabar. Ini bukan masalah glemer tak glemer masuk muka depan sotkabar tapi kita sesama manusia nih patutnya dah diberikan akal pepandailah pikir. Harinih ko buang ayah ko tepi jalan tapi nanti esok² anak ko buang ko plak baru ko tau!!! What you give... you get back omputih kata ;)

Ya Allah mintak dijauhkan aku dari jadik macam nih. Biarkan selamanya aku jadi manusia yang lembut hatinya... amin!

No comments: