"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

19 January 2010

Kerahan tenaga "paksarela"

Siang tadik join bebudak Sales mengerah tenaga siapkan Business Kit. Memandangkan item tuh agak urgent makanya secara paksa-rela kenalah siapkan jugak :(

Sempat pose kat luar factory sebelum dikerah tenaga. Excited terlebih sudah! Tuh lah sebelum nih memasing manjang dok buat keja ofis tapi harinih merasalah jadik pekerja kilang plak :D

Memasing muka peghak kemain huhuhu ;))

Sebenonya kalo ikutkan aku tak payah buat menda² packing nih ngan bebudak Sales. Aku setakat datang untuk tengok diorang buat keja jer. Ala² mandur gituh bley arah² ajer tapi tak bestlah kan. Kalo kita nak orang tolong kita maka kita kenalah jugak tolong orang. Lagipun aku nak jugak merasa buat keja macam nih. Kot mana tau dalam diam rupanya aku ada skill terpendam dok buat keja packing nih. Hahhh nanti lepas nih kot ada jawatan kosong kat bahagian packing bleylah aku apply. Opsss!

Kerja bermula jam 10.30 pagi sampai 12.30 tengahari. Break sampai 2.30 petang then sambung balik packing sampai 5.30 petang. Ya ampunnn gila lenguh kaki berdiri lelama. Tuh lah selama nih keja asyik duduk membesarkan montot manjanggg. Memang aku respek lah kat bebudak buat keja packing kat kilang tuh bley berdiri 8 jam tanpa henti. Aku yang baru berapa jam berdiri pun dah lenguh satu badan...

Anyway thanx buat semua kengkawan Sales Department yang kena paksa then rela untuk buat keja packing Business Kit nih. Sila salahkan taikahje korang dengan pesanan ikhlas: Lenkalik jangan nak buat keja last minit pastuh manjang nak salahkan orang lain. Cuba²lah belajo dari kesilapan dolu² tuh. Tak reti² ker???

cHiQuE:
Esok Lyana hantar email well done kat diri sendirik dan korang semua then c.c kat all the Directors yeak. Mana tau kot ujung tahun nih kita dapat inkrimen dabel triple ker huhuhu ;))


No comments: