"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

16 May 2010

Hari untuk Cikgu

Selamat Hari Guru, Cikgu! Ucapan untuk ayah mertuaku - Cikgu (pencen) Haji Abdul Rahim Musa, untuk pak sedara aku - Cikgu Jasmani Siman dan Cikgu Zakaria Siman, untuk adik aku - Cikgu Nur Amelia Murni Alel dan untuk adik ipar aku - Cikgu Razif Abdul Rahim.

Tak lupa juga buat semua cikgu cikgi yang pernah mendidik aku dari kecik sampai tua. Nih tadik pun pepagi dah SMS Cikgu Budin (Burhanuddin Md Salleh) yang dolu gila garang kat Sekolah Tinggi Kluang. Walaupun Cikgu Budin pernah rotan tapak tangan aku, tumbuk belakang bahu aku (adehhh!!!) dan suruh aku berdiri atas kerusi (malu siut sebab jatuh ke"cun"an aku) tapi aku tetap akan ingat Cikgu Budin sampai bebila. Sebab dialah aku lulus Matematik

Untuk cikgu cikgi lain yang sememangnya aku tak dapat nak ingat nama (my bad!) tapi aku tak akan pernah lupa jasa semua cikgu cikgi yang pernah mendidik aku sampai jadik manusia sekarang nih. Idok kalu takde cikgu cikgi semua tuh mungkin sekarang aku dah jadik vampire kapel ngan Edward Cullen hahaha

Terima kasih cikgu...

5 comments:

adique said...

tenkiu tenkiu...banyak cabaran dan dugaan jadi cikgu ni..huhu

Anonymous said...

You kenal Cikgu Budin? Can I get his number since he was my math teacher during my form 1 and 2 in STK. I just wan to say hi to him. Thanks. You may sms it to my handphone no: 0127108471.

cHiQuE CoMeL said...

@adique
tuh pasal kita x jd cikgu... takut kena tekel ngan anak murid nnt :))

@Anonymous
owhhh sama STK lah kita yeak... nnt sy sms nombor dia kat awk :D

mamaiman said...

cikgu zakaria siman tu bapak sedara u ke..ooo dia skg boss i

cHiQuE CoMeL said...

@mamaiman
oh anak buah Oteh Z sy rupanya yeak? wat a small world lah kan. hi :D