"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

19 May 2010

Jalan² ambik vaksin

Semalam dengan semangat wajanya tanpa takut tanpa risau ngan jarum suntikan aku dan beberapa orang lagik kengkawan ofis pegi ambik vaksin H1N1 kat Klinik Kesihatan Seksyen 7 Shah Alam. Punyalah beberapa orang kengkawan ofis yang dah register kat HR pastuh tarik diri plak masa nak ambik vaksin nih. Erkkk takut ngapa yeak?!

Gambo nih selepas aku dan Zakiah diinjek vaksin H1N1. Bukan sakit mana pun. Bukan sebab berlagak ker hapa tapi mungkin sebab dah terbiasa tetiap tahun kena injek ambik darah untuk blood test. Pastuh aku pun penah dua kali buat HSG yang lagik sakit perit dari kena injek nih. So pada aku kalo kena injek beberapa saat ajer nih takde hal lah. Siap bley tengok lagik nurse cucuk jarum kat tangan

Masa kena injek nih aku siap gelak² menyakat Fizah yang memang fobia ngan jarum. Memandangkan dia nak jenjalan makan angin maka nak tak nak kenalah pegi injek. Kalo tak kerana nak jenjalan aku rasa memang harammm dia nak pegi serah diri ambik vaksin nih. Tak berapa lama lepas kena injek memasing (kami pergi sebelas orang kesemuanya) ada yang sakit kepala lah, kebas tangan lah, loya lah tapi aku tak rasa hapa pun. Lagipun memang nurse dah bagitau lain orang lain kesannya. Kira kuat betul badan aku nih...

Malam kat umah tangan yang kena injek tetiba kebas plak. Badan sakit² dan tetiba kejap panas kejap sejuk. Sudahhh nih gara² mengejek Fizah lah kot. Pastuh aku nih perasan sihat makanya nurse pesan makan panadol dua bijik tapi aku tak makan pun sebab memang lepas kena injek tuh aku tak rasa apa pun. Pulak tuh masa balik keja aku main hujan sket. Hmmm...

So harinih aku dapat MC dua hari lagik sampai esok!!! Yieeebaaa dapat dok umah tido makan tengok TV. Nak tenet manjang memang tak rajin. Lagipun karang ada plak bebudak ofis yang online kata aku buat² sakit tapi padahal kat umah bley plak layan tenet. Oh tidakkk... baik aku tido

Buat kengkawan yang terasa nak ambik vaksin H1N1 tuh pegilah kat Klinik Kesihatan cuma bayo RM1 ajer. Kalo kat klinik swasta tak tau plak aku berapa hengget tapi rasa²nya mau ratusan ringgit. Jangan risau kalo ada simptom² tak sihat nih sebab memang tuh biasa katanya bergantung pada antibodi badan korang. Mungkin aku tak sesihat korang makanya aku demam dan badan aku sakit². Lagipun kalo korang buat benda baik untuk kesihatan diri sendirik apa salahnya kan...

No comments: