"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

25 June 2010

Hai obat... Hai obat

Harinih saya tak pergi kerja. Semalam pun sebenonya saya tak pergi kerja. Minggu nih saya tak masuk ofis langsung. Saya sakit. Saya tak sihat. Kepala saya sakit sangat. Saya tau ini bukan macam pening biasa tuh tapi sakit kepala lain. Sakit kepala belah kiri. Kekejap sakit belah depan kekejap nanti sakit belah belakang plak. Semalam pegi klinik doktor kata saya migraine. Saya tak ingat bila last saya kena migraine. Rasanya masa zaman sekolah dulu. Entah!

Cuma sekarang nih dah dekat dua minggu sakit kepala saya tak baik. Saya risau betul. Tak nak tunggu lelama so semalam saya pegi klinik. Doktor bagi banyak obat. Obat sakit kepala. Obat migraine. Obat relax. Nasib baik saya bukan penakut makan obat. Kengkadang kalo nak cepat saya terus telan skaligus dua tiga bijik obat. Semua obat pun bikin mengantuk so doktor bagi MC dua hari. Mungkin suruh saya rehat tido bebanyak kat umah. Kalo pergi kerja cemana saya nak rehat? Cemana nak tido?

Doakan semoga saya cepat sembuh. Orang kata sakit nih penghapus dosa. Dengan umur yang dah lebih tiga dekad nih saya memang banyak dosa so Allah bagi saya sakit untuk hapuskan sesikit dosa² yang ada tuh. Doakan mudah²an dosa² saya terhapus dan terampun...

Okay... saya nak tido... noon!

No comments: