"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

26 July 2010

Kanak² tumbuh gigi :D

Sejak Spain kalah first game WC2010 arituh saya diserang migraine. Sebenonya saya pun tatau itu migraine atau sakit kepala biasa. Bukan rasa macam pening² lalat gituh. Pegi klinik doktor kata saya migraine. Huishhh lama dah saya tak diserang migraine. Last dolu masa zaman skolah. Even masa kat universiti pun saya tak pernah diserang migraine.

Selain dari sakit kepala sebenonya sekarang nih setiap kali saya ketap gigi nanti gusi saya rasa sakit sangat. Pulokkk!!! Tadik kepala sekarang gusi plak. Rasa berdenyut lain macam. Tak tau apa dah jadik dengan saya nih?! So semalam saya rasa sangat geram maka saya raba² gusi sebelah dalam bahagian atas kiri. Tetiba "aikkk..." rasa macam ada bahagian tajam kecik ajer kat belah hujung gusi tuh. Arghhh saya nak tumbuh gigi lagik!!!

Pagi tadik saya bagitau hubby yang geraham bongsu saya nak tumbuh. Puas kami dok argue manusia nih ada berapa batang gigi sebenonya?! Okay sebagaimana gambarajah gigi di atas manusia dewasa seharusnya ada 32 batang gigi kesemuanya. Saya kira² gigi saya semalam baru ada 30 batang termasuk yang baru nak tumbuh nih. Alemakkk kanak² ker hapa saya nih?! Gigi blom cukup nampaknya. Dua tahun lepas geraham bongsu sebelah atas kanan baru ajer tumbuh. Sampai demam² bengkak gusi saya dibuatnya. Sakit gilosss dan rasanya gilosss pun tak sakit macam tuh.

So buat masa sekarang nih saya kena tahankan ajerlah rasa sakit kepala nih. Saya yakin punca sakit kepala nih memang sebab geraham bongsu nak tumbuh. Budak kecik nak tumbuh gigi pun demam² apa lagiklah saya yang dah tua sket nih. Yiehaaa nanti bley amik MC

5 comments:

Nowwa Fitri said...

saya terlebih sebatang...byk sangat calcium..doc suh cabut..tapi setakat ni ok lagi wpun dia tumbuh senget ke atas..kalau dia nak kuar lagi & sakit nmpaknya saya gi operate la buang..habis dah gigi geraham sya tumbuh..last year..kira awak lg muda dr saya..hahah

cHiQuE CoMeL said...

ada jugak kes terlebih gigi yeak sbb sy ingat terkurang ajer. as long gigi tuh x mengganggu x payah buang pun xpe kot kan. mcm sy nih kira ada kurang lagik 2... adoilahhh nak tggu satu tumbuh pun lotih den! tp part yg sy lg muda dr awk tuh hahhh ai loikeee :D

adique said...

erm ok la tu gigi awk dah masuk angka 3..kita ni gigi baru ada 28..yihaaa mungkin kita sebaya aliyah kot, tak pun alifah..grrrr

niny said...

adoi kalu sakit gigi mmg x leh nk bt apa. smo rasa nak demam2. :(

cHiQuE CoMeL said...

@adique
ehhh bukan awk sebenonya lg tua dr kita ker?!

@niny
yea betulll... sakit gigi menyebabkan bahagian bdn yg x sakit pun bley jadik sakit (T_T)