"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

18 August 2010

Jalan² tengok movie

Salah satu kegemaran saya adalah menonton. Tak kira menonton kat skrin kecik televisyen ker mahupun kat skrin besar panggung wayang. Janji dapat menonton! Kalo menonton TV tuh tak kiralah apa rancangan pun saya bley layan kecuali citer² sains fiksyen. Adeh yang tuh memang tak bley masuk pala hotak saya. RAM lambat pikap

Okay tanpa membuang masa... lets movie!

The Last Airbender

Tak payah sinopsis lah yeak. Bersepah dah sinopsis pasal movie nih kat Encik Gugel. Cuma saya bagitau pasal movie nih dari sudut pandangan sendirik ajer. Jalan cerita dia agak longgar. Pastuh kejap kat sana tetiba nanti ke sini plak. Selalu cerita M. Night Shyamalan nih penuh misteri nusantara tapi hok kali nih macam entah! Ala² janji movie siap ajer gituh. Aksi lawan² pun macam tak meriah sangat.

Nak kata ada meninggalkan kesan dalam jiwa memang langsung takde. Cuma budak botak nama Aang tuh sungguh comel

The Expendables

Sama jugak sila carik kat Encik Gugel untuk sinopsis movie nih. Movie nih dibarisi pelakon² macho lagik ganteng. Jalan cerita saya macam tak paham dan sedikit pelik apasal Bruce Willis suruh bunuh komander (ker jeneral?) padahal yang jahat adalah orang putih ittew. Maka saya terpaksa meminta hubby untuk ceritakan semula kat saya jalan cerita movie nih. Jet Li sungguh comel dan macam kesian tengok dia lawan dengan orang² besar. Aksi lawan² memang best sampai saya pun tak senang duduk. Nyawa orang jahat memang selalunya liat nak mati. Cuma part Bruce Willis dan Arnold "susah-nak-eja" blakon sket bebeno. Rasa kalo bagi kat saya part diorang tuh saya pun bley buat kot. Hahaha cakap³ ajer pastuh dah habis.

Antara ramai² pelakon macho dan ganteng dalam movie nih saya paling suka dan teruja tengok mamat Transporter (Jason Statham) blakon dengan suara serak² basah dia tuh. Tengok mamat tuh beraksi bisa bikin gugur jantung gue! Kira pada saya movie nih memang layannn. Dabel thumbs up!

No comments: