"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

24 August 2010

Naik lif tekan sendiri

Harinih kat dalam Morning Gathering belajar sesuatu yang baru. Thanks to speaker jemputan Mr. Vincent (lupa surname!). Tak ingat sangat sebenonya apa yang dia cakap cuma satu yang buat saya rasa...

Pic credited to Encik Gugel

Mr. Vincent bagitau kita kena sayang diri kita sendirik dulu sebelum sayang orang² lain. Kita kena bagi hadiah kat diri sendirik jugak sebelum perabih duit nak belikan hadiah untuk orang² lain. Beli hadiah untuk diri sendirik tuh selalu jugak saya buat cuma tuh lah nak sayang diri sendirik memang susah. Kengkadang karang rasa macam perasan sensorang plak tapi tadik dah dengar sharing dari Mr. Vincent maka saya rasa tak salah kalo nak puji diri sendirik. Itu pun sebenonya salah satu tanda yang kita sayang diri kita sendirik. Owhhh saya selalu ajer puji diri sendirik. Saya memang dapat rasakan yang saya tak cantik tapi COMEL tetap ada

Everyday and everywhere am getting more and more COMEL
Everyday and everywhere am getting healthy and healthier
Everyday and everywhere am getting rich and richer


Pedulik lah kalo saya nak syok sendirik sekali pun. Lagi plak orang sekarang memang naik lif tekan sendirik. Karang orang lain tekankan mahu berenti salah tingkat. Lagik satu bidalan masuk bakul angkat sendirik dah tak bley pakai sekarang nih. Jarang dah orang pakai bakul angkat barang naik ke atas

No comments: