"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

14 August 2010

SA for SAbah (Day 1a)

Tarikh: 6 Ogos 2010
Destinasi: Kota Kinabalu

Hujung minggu lepas saya dan keluarga (ayah, emak, hubby, DikOwn dan Rizal) telah berkesempatan jenjalan cuti² bawa diri dan wang ringgit beserta beg besar ke Kota Kinabalu. Semua perbelanjaan dari tiket kapal terbang sehinggalah hotel penginapan ditanggung beres. Kira nih percutian fully sponsored lah gituh!

Kami serombongan naik penerbangan MAS awal² pagi ke Kota Kinabalu. Jam 4.30am dah kena keluar rumah memandangkan flight jam 7.30am. Oleh kerana naik MAS maka tak risau sangat bab makan. Dalam flight sah² disediakan breakfast

Ayah dan emak yang sponsor percutian kami. Dolu ayah ngan emak penah jugak sponsor saya dan hubby jenjalan cuti² Kuching. Kali nih bawak DikOwn ngan Rizal cuti² plak. Cumanya saya dan hubby dapat ikut lagik. Nih bukannya kali pertama kami semua ke Kota Kinabalu kecuali Rizal. Pestime naik kapal terbang tuh... harusss dia terlebih excited!

Kami naik kapal terbang 737-400. Emak, hubby dan saya dapat duduk kat sebelah pintu kecemasan bahagian sayap. Emak pilih sebelah tingkap. Kira luas jugak area nih sampaikan emak bley berlunjur kaki. Lenkalik kalo naik flight bley request nak duduk kat situh lagik.

Kami selamat mendarat di Kota Kinabalu lebih kurang jam 10.00am. Menginap di Gaya Centre Hotel bebetul kat tetengah pusat bandar Kota Kinabalu dan berdepan dengan shopping complex Suria Sabah.