"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

02 August 2010

Si Puteri Duriyana

Hahaha nama dah ala² Puteri Durjana gituh

Semalam jenjalan pegi JJ IOI Mall Puchong. Niat sebenar nak ambik kasut saya yang dihantar ke kedai kasut untuk dikembangkan bahagian depannya. Pastuh singgah makan kat food court. Tetiba terpikir yang barang dapur hampir susut. Arghhh niat di hati tamau shopping memang tak bley pakai! Lenkalik toksah niat apa²...

Tetiba ada raja buah di situh. Walauweyyy tak bley tahan! Harituh tengok fesbuk Adie gambo suaminya makan durian bebeno menyentap hati sanubari. Ai memang gila sakan kat durian! Baru ambik bau pun dah kecur liur dibuatnya. Ada memacam jenis durian jual kat situh. Yang jenis biasa ada D24. Pastuh ada jenis X.O (apakah?!) sepeket RM24.50. Ada jugak yang paling mahal jenis Raja Kunyit sepeket RM55.00.

Saya sambar yang biasa ajer jenis D24. Harga sepeket RM15. Gilak mahal tapi sebab dah teringin bebeno maka totop mata ajerlah. Sedap isinya lemak berkrim disukai ramai. Ada tujuh ulas dalam tuh - empat ulas besar untuk saya selebihnya hok ulas kecik untuk hubby. Hubby saya nama ajer orang Perak tapi tak segila saya makan durian nih.

Sesapa kengkawan yang ada buat parti buih durian tapi tak cukup korum tuh maka jangan malu jangan segan bleylah jemput saya. Saya kalo dapat makan apa saja makanan feveret saya memang insya allah takkan malu punya. Dah katanya rezeki jangan ditolak kan.

Tapi... saya memang cukup KECIK HATI kalo ada kengkawan yang bikin parti buih durian tapi tak ajak saya. Pastuh siap tag saya kat gambo durian dalam fesbuk tuh. Hahhh memang makan dalammm!!! Dah makan durian tuh makanlah... dah lah tak ajak saya pastu nak tag² orang plak... mencikkk!!!

No comments: