"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

25 October 2010

Inilah madu inilah racun

Lama tak post entry pasal CocaNur kan...

Saya suka tidur... hari² saya tidur. Sampaikan dalam bekas letak kain baju kotor pun dia bley tido. Lena plak tuh. Dah jadik macam tempat tido khusus untuk dia plak. Kalo tetiba hari tuh saya letak baju kotor dalam bekas nih dia siap bley tunggu ajer kat tepi katil dengan harapan saya akan keluarkan baju² kotor tuh campak atas lantai. Bila baju kotor dah dikeluarkan maka kemain cepat dia melompat masuk dalam bekas nih. Ada bau sedappp agaknya kot

Lepak time!!! Layan perasaan sambil menghirup udara luar. Sambil² tuh sempat skodeng kucing betina kat duplex bawah nun. Duduk rumah di awangan nih memang tak berpeluang langsung dia nak pijak tanah so ini ajerlah caranya dia nak lepaskan tension tak dapat keluar rumah. Selain duduk melepak kat sinih jugaklah dia dok mentekedarah segala pokok berdaun hijau yang ada. Nak harap dibawa turun ke padang bawah nun memang tak kuasa lah plak kan. Nasib badan dapat tuan agak pemalas!

Memang kepantangan kalo meja makan nih dialas. Mulalah rajin bebetul dia panjat pastuh siap golek² tidur lena atas meja makan. Eeeiii kengkadang geram ajer dibuatnya tapi nak marah tak sampai hati. Lagipun dia menatang ajer bukan paham pun kalo yang dibuat tuh salah ker betul ker. Kalo bukan time makan memang tak kisah lah dia naik bergolek atas meja tapi kalo time makan hahhh memang nak kena perambat.

Kengkadang bila waktu dia nakal rasa macam nak sembelih ajer buat masak kicap tapi karang waktu dia baik dapat gomol² buat bantal peluk pun sodappp...

No comments: