"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

05 October 2010

Makan: A'amir Nasi Kukus

Sebagaimana yang kengkawan sedia maklum... saya merupakan spesis kejadian Allah swt yang sangat mencintai makanan! So harinih saya nak bawak jenjalan carik makan kat warung tepi jalan ajer tapi makanan dia memang mabeles! Orang kata sehingga menjilat jari gituh...

Yeayyy kita singgah kat A'amir Nasi Kukus. Warungnya terletak sederet dengan hentian bas kat Taman Puchong Prima. Tau dak Puchong Prima kat mana? Okay sila tanya sendirik kat Encik Gugel!

Kat warung nih takde jual makanan lain selain nasi kukus! Pada tekak saya nasi kukus dia memang sedap. Sekali pekena pasti nak lagik dan lagik. Lauk tak banyak pun. Cuma ada ayam goreng yang sungguh lembut isinya plus timun yang dipotong gedabak plus sikit hirisan kobis plus kuah dan sambal yang sungguh meletop! Tatau nak cakap kuah tuh kari ker kurma ker tapi ada campuran kedua²nya sekalik. Hahaha orang tak pandai masak tapi pandai makan macam saya memang pandai cakap ajer...

Selalunya kalo setiap petang kat warung nih memang orang punyalah ramai. Terkena time nasib tak berapa nak baik beratur nak tunggu order ajer kemain melingkar macam ular sawa. Kalo terkena nasib baik memang cun ajer dan² terus bley pilih ayam. Itu kalo yang beratur untuk take away tapi ada jugak disediakan meja ngan kerusi kalo rasa nak makan kat situh jugak. Jangan risau kat warung sebelah ada jual air maka idok ler nanti tercekik masa makan nasi kukus tuh.

Buat kengkawan yang agak² nak cuba A'amir Nasi Kukus nih maka bleylah datang ke Puchong Prima. Memang bley nampak ada deretan warung² batu bersebelahan dengan hentian bas. Oh yaaa kat Puchong Prima hanya ada dua ajer hentian bas yang berada dalam kedudukan berdepan so jangan takut tersesat. Bukan beso beno pun Puchong Prima...

Warung nih hanya dibuka pada sebelah petang dalam jam 6 sehinggalah nasi kukus habis pada waktu malam. Jangan datang waktu makan tengahari plak sebab memang sah² tak akan jumpa warung nih. Nanti hanya jumpa signboard ajer kot

2 comments:

yaya ASHRAF said...

amir nasi kukus tuh memang sedap. :P

cHiQuE CoMeL said...

@yaya ASHRAF
sy setujuuu!!! sekali pekena pasti nak lagik kan ;)