"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

25 October 2010

Sayang isteri masak²kan

Pagi tadik saya breakfast nasi goreng bodoh air tangan hubby. Dah makan lebih separuh baru teringat nak tangkap gambo. Opsss saya bukan kata hubby saya bodoh tau cuma nasi goreng nih dipanggil nasi goreng bodoh sebab kosong ajer takde bahan sampah sarap kecuali nasi dan ayam. Saya kan tak bley hidup tanpa ayam. Walaupun rupa nasi goreng nih bodoh ajer tapi rasa dia memang mabeles!

Hubby saya memang terer bab masak nasi goreng. Serius tak tipu! Tuh pasal kalo teringin nak makan nasi goreng saya biokan ajer hubby klung klang sensorang kat dapur. Dari tanak nasi dalam rice cooker sampailah ke peringkat kacau mengacau goreng nasi dalam kuali semua hubby buat sendirik. Tau² ajer dah siap untuk dimakan.

Selain dari masak nasi goreng, hubby saya terer jugak masak mee megi. Kira terbaekkk lah! Tuh pasal memang setiap kali saya teringin nak nasi goreng atau mee megi memang saya dengan penuh sopan santun lemah lembut (euwww!) mintak hubby yang masakkan. So far tak pernah tak dapat lah...

Bak kata pepatah... kalo sayangkan isteri masak²kan

No comments: