"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

16 January 2011

Presenting... chikolat

Sebagai spesis yang tak berapa gemar memasak walaupun selalu keluar masuk dapur maka saya rasa dah tiba masanya untuk saya merajinkan serta mendekatkan diri dengan tugas masak memasak. Ecehhh ayat memang tak bley blah!!!

[Abaikan wajah cun saya yang berminyak di atas...]

Sebenonya saya rasa macam dah penat seploh tahun makan gaji jadik bahan kena marah dengan boss. Saya berkeinginan nak jadik boss dan kuli untuk diri sendirik. Itu yang dengan gagah perkasa saya pegi kelas membuat cekelat dianjurkan oleh usahanita berjaya yang juga rakan baik saya - Nora.


Alahamdulillah saya berjaya menghasilkan cekelat dengan tangan sendirik. Memula sebelum ambil kelas saya memang tak terpikir cemana orang buat cekelat. Cecantik plak tuh! Saya nih dah lah tak rajin masak memasak. Tak terlintas kat pala hotak yang saya mampu menghasilkan cekelat pelbagai bentuk dengan jari jemari sendirik tapi sekarang nampaknya kalo teragak nak makan cekelat saya dah bley bikin sendirik.

Insya Allah setakat cekelat simple macam kat gambo atas nih kalo kengkawan nak tempah sesikit tuh saya dah bley buat. Manalah tahu kan kalo tetiba rasa nak makan cekelat tuh bley kontek atau email saya yeak.

Doakan mudah²an hasrat saya menjadi boss dan kuli kepada diri sendirik tercapai... amin!

2 comments:

Nowwa Fitri said...

All the best...saya doakan awak berjaya!

azimahjais said...

untung si coca dapat makan cokelat buatan majikan sendiri lepas ni...