"Do not pray for easy lives but pray to be stronger."
John F. Kennedy

01 April 2011

Sejarah April's Fool

Adeh malas btol citer pasal sejarah nih. Saya dolu masa SPM dapat takat cecukup makan ajer subjek Sejarah. Kengkunon nak jadik loyer belakang hampeh tak kesampaian sebab Sejarah dapat C5. Subjek English plak bley score padahal cakap omputih pun lintang pukang tapi tuh masa dolu lahhh. Sekarang saya cakap omputih berabuk... hahaha tipu! Eh ngapa saya citer pasal result Sejarah ngan English masa SPM plak nih. Result SPM yang dah lepas jangan dikenang...

Entry nih saya nak bagitau pasal April's Fool sebenonya. Penah terbaca tak pasal sambutan April's Fool nih yang katanya tak baik untuk umat Islam sementalah asal usul kejadian ada kaitan dengan kejatuhan Islam kat Sepanyol sana. Oh saya teringin nak ke Sepanyol jumpa abang² footballer diorang yang cecomel belaka tuh. Okay kembali ke track asal jangan melalut! Malas saya nak taip pepanjang pasal asal usul April's Fool tuh sebab sekarang nih maklumat kat ujung jari ajer. Korang silalah gugel sendirik.

Maka di sini ingin sekali saya kongsikan dengan korang semua agar tak payahlah sesusah payah nak selebret mengfoolkan orang semata sebab tarikh tuh jatuh hari April's Fool. Kesian dengan tarikh tuh difool²kan sebab dia tak bersalah. Kita nih sebenonya yang sebok² ngengada menjadikan tarikh tuh fool. Faham tak maksud ayat saya? Tak faham maka abaikan ajerlah...

Selamat ulangtahun ke 35 buat suami tersayang, Rafzan bin Abdul Rahim bukan Rafael Banitez mahu pun Raphael Teenage Mutant Ninja Turtle jauh sekali Rafsanjani ahli politik Iran nun, yang jatuh pada tarikh 1 April setiap tahun. Ini bukan April's Fool tapi memang sebenar² kejadian.

Maka dengan itu saya isytiharkan yang saya bley selebret April's Fool. Sebelum nih tetiap tahun pun memang selebret tak pernah miss. Cuma cara selebret tuh takde lah fool sana fool sinih. Tahun nih tatau nak selebret cemana gaya. Nak pegi jenjalan bercuti tak dapek plak sebab kami dedua ada kursus kahwin tiga hari dua malam kat KoLumpo nun. Hmmm dapat pegi makan kedai mahal pun best jugak kan ;)

Ehem... bestday boy kena bukak meja!

1 comment:

koki said...

wah yang ulang tahun, seneng bgt deh